BEKAM Samsun Ergoterapi, Dil ve Konuşma Terapisi ve Psikolojik Danışmanlık Merkezimizde 10'larca farklı etkinlik ve atölye...
BEKAM Ergoterapi, Dil ve Konuşma Terapisi, Psikolojik Danışmanlık Merkezi olarak sunduğumuz WISC-IV ZEKA TESTİ’nin detaylarına geçmeden önce bu yazının ilk bölümünde hangi sorulara yanıt verileceğine bir bakalım, yazının ikinci bölümde de ergoterapi ve sık sorulan sorulara değineceğiz.
Wechsler Çocuklar için Zeka Ölçeği-IV (WISC-4) çocukların zihinsel becerilerini ölçmek amacıyla tüm dünyada yaygın olarak kullanılan kapsamlı ve güvenilir bir zekâ testidir.
Test zekâ düzeyinin yanı sıra çocuğun güçlü ve zayıf zihinsel becerileri hakkında da ipuçları sağlar. Böylece üstün zihinsel yeteneklere sahip çocukların erken tanınmasına yardımcı olur.
WISC-4 testi ile ayrıca çocuklarda öğrenme güçlüğü, dikkat eksikliği, algılama ve anlama sorunları, sosyal kaygılar, okul fobisi, özgüven eksikliği, iletişim problemleri ve sınav kaygısı gibi özel destek gerektiren pek çok durumla ilgili ipuçları elde edilebilir.
Test 6 yaş 0 ay ile 16 yaş 11 ay arasındaki çocuklara tüm çocuklara uygulanabilmektedir
Testin ticari ve bilimsel telif hakları Türk Psikologlar Derneği tarafından alınmıştır. Test dernek tarafından verilen uygulamalı eğitimi almış psikologlar tarafından uygulanabilmektedir. Test standardizasyonu ve güvenilirliği için orijinal bataryaların kullanılması önemlidir.
WISC-4 testi ile birçok zihinsel beceri değerlendirilmektedir. Test 10 temel ve 5 yedek alt testten oluşmaktadır. Çeşitli nedenlerle temel testlerin yapılamadığı durumlarda yedek alt testlerden yararlanılır.
Alt testlerden elde edilen toplam sonuç genel bilişsel yeteneği (zekâ) gösterir. Alt testler temel olarak 4 farklı zihinsel beceri alanını test etmek üzere kurgulanmıştır.
WISC-IV testi bu testin ülkemizde kullanılan en son sürümüdür. WISC-R testi WISC-4 testinin önceki sürümüdür.
WISC-R testi çocukları 1970 ve 1980’li yılların normlarına göre değerlendirmektedir. Eğitim ve teknolojideki gelişmeler, uyaran sayı ve çeşitliliğinin artması, çocukların bu testlerdeki soru kalıpları ile erken yaşlarda karşılaşmaya başlamaları gibi nedenlerle aynı zekâ testinden alınan puanlar yıllar içinde düzenli olarak artmaktadır. Bu nedenle bu test ile yapılan değerlendirmelerde çocuk ve ergenler kapasitelerinin üzerinde zekâ puanları alabilmektedir. Bu nedenle çocuklarda zekâ testi olarak daha doğru ve objektif sonuç elde etmek için geçerliliğini yitirmiş WISC-R testi yerine WISC-4 testini kullanılmalıdır.
WISC-4 testinde WISC-R testinden farklı olarak daha fazla zihinsel beceri alanı test edilmektedir. Ayrıca 16 yaş 0 aya kadar uygulanan WISC-R testine karşılık WISC-4 testi 16 yaş 11 aya kadar uygulanabilmektedir.
Testin uygulama süresi çocuklar arasında farklılık göstermekle birlikte ortalama 90-120 dakikadır. Testin tercihen tek oturumda tamamlanması hedeflenir. Ancak çocuğun performansına göre veya ihtiyaç duyulması halinde kısa aralar verilebilir.
Sağlıklı bir değerlendirme için iki WISC-IV testi arasında 1 yıl süre olması önerilir. Daha önce WIS-R testi yapılmış bir çocuğa WISC-4 testi yapılması için en az 4-6 ay süre geçmelidir.
Test öncesi çocuğa hiç açıklama yapılmaması veya yanlış bilgi verilmesi test başarısını olumsuz etkileyebilir. Buna karşılık sınava veya zekâ testi yapılacağının söylenmesi ya da yüksek performans beklentisinin ifade edilmesi çocukta kaygıya neden olabilir. Test öncesi çocuğa uygun ifadelerle ve yeterli bilgilendirme yapılmalı, uygulamanın okul sınavları gibi puanlanan bir test olmadığı söylenmelidir.
Çocuğa herkes gibi onun da güçlü ve zayıf yönlerinin bulunabileceğini, bunları bilmenin başarısına katkı sağlayacağını söyleyip potansiyelini ortaya çıkarmak, güçlü ve zayıf yanlarını belirlemek için bir uzmandan yardım alınacağının anlatılması uygun olabilir.
Test çocuğunu fiziksel olarak sağlıklı olduğu bir zamanda yapılmalı, teste gelirken aç, uykusuz veya yorgun olmamasına dikkat edilmelidir. Dikkatinin dağılmaması için test süresinde sevdiği ve rahat ettiği kıyafetler tercih edilmelidir. Teste başlamadan önce tuvalet ihtiyacı giderilmiş olmalıdır.
Test ile ilgili gerekli açıklamalar çocuğa uygulama öncesinde psikolog tarafından yapılacaktır.
BEKAM Ergoterapi, Dil ve Konuşma Terapisi, Psikolojik Danışmanlık Merkezi olarak sunduğumuz “WISC-IV ZEKA TESTİ” yanısıra ERGOTERAPİ hizmetleri de sunulmaktadır, ergoterapinin ne olduğunu ve amacını hatırlamak gerekirse kısaca;
Ergoterapi; anlamlı ve amaçlı aktivitelerle sağlığı geliştirmeyi ve yaşam kalitesini artırmayı hedefleyen kişi merkezli bir sağlık mesleğidir.
Ergoterapistler, sağlığın iyileştirilmesi konusunda hem sağlıklı hem de sağlık sorunu olan kişilerle çalışırlar.
ERGOTERAPİNİN AMACI NEDİR?
Kişilerin günlük yaşam ve sosyal aktivitelere bağımsız olarak ve en yüksek düzeyde katılımlarını sağlayıp, bireylerin toplumla uyumlarını artırmayı amaçlar. Bu amaçlara ulaşmak için temel olarak iki yöntem kullanılır:
PEDİATRİK ERGOTERAPİ NEDİR?
Pediatrik Ergoterapi: Ergoterapinin çocukluk çağına özel ilgi ve çalışma alanlarını tanımlar.
Pediatrik Ergoterapi Uygulamaları: Çocukların öz bakım, oyun, eğitim ve diğer aktiviteleri için gerekli becerileri geliştirerek onların toplumsal rolünü tam ve bağımsız olarak yerine getirmesini hedefler.
Pediatrik Ergoterapistler: Çocuklarda normal gelişimi engelleyebilecek duyusal, algısal, motor, bilişsel, psikolojik ve sosyal faktörleri objektif testler ile değerlendirir ve elde ettikleri sonuçlara göre çocuk özelinde müdahale programları oluştururlar.
Atakum’da bulunan Samsun BEKAM Ergoterapi Merkezimizde pediatrik ergoterapistler tarafından, çocuklara yönelik ergoterapi değerlendirme ve uygulamaları yapılmaktadır.
PEDİATRİK ERGOTERAPİNİN İLGİ VE ÇALIŞMA ALANLARI NELERDİR?
Pediatrik ergoterapistler, hem sağlıklı hem de sağlık sorunu olan çocuklarla çalışırlar.
BEKAM Samsun Ergoterapi Merkezi’nde pediatrik ergoterapistler tarafından hem sağlıklı hem de sağlık sorunu olan çocuklara yönelik ergoterapi hizmetleri sunulmaktadır.
BEKAM Samsun Ergoterapi Merkezimizden detaylı bilgi alabilirsiniz veya aşağıdaki butonlardan birine tıklayabilirsiniz…
Ergoterapi hakkında sık sorulan sorulara yanıt vermeden önce, sizin bir ebeveyn olarak aşağıda detayları ile belirtmeye çalıştığımız bazı durumları çocuğunuzda gözlemleyip gözlemlemediğinizi şöyle bir düşünmenizi rica ediyoruz. Bu arada, aşağıdaki maddeleri okurken bunlardan çocuğunuzda olanlar varsa bunları gözlemleme sıklığınızı da göz önünde bulundurmanız önemli. Nadiren gördüğünüz bazı durumlar her hangi bir rahatsızlık olduğu anlamına gelmeyebilir. Bazı sorunlar ise ergoterapinin alanı dışına çıkarak farklı uzmanlardan destek almanızı gerektirebilir. Her şekilde “ücretsiz danışma hattımızı” arayarak ya da ana sayfadaki veya aşağıdaki “danışmanlık formunu” doldurarak bizlere ulaşabilirsiniz. Deneyimli ergoterapistlerimiz sizleri en uygun şekilde yönlendirecektir.
Evet, sizden talep ettiğimiz değerlendirme bu kadar. Bu gözlemleriniz ile ilgili her hangi bir değerlendirmeniz varsa aşağıdaki danışmanlık formu butonuna tıklayarak bize ulaşabilirsiniz.
Bu güzel haber. Bununla birlikte ergoterapi hakkında merak edilenlerle ilgili yazımızın devamına göz atmanız ergoterapi hakkında farkındalığınızı arttıracaktır.
Gözlemlerinizi ve bu gözlemlerin sıklığını göz önünde bulundurarak konunun uzmanlarından destek alabilir veya aşağıdaki butona tıklayarak karşınıza çıkacak formu doldurup bize yollayabilirsiniz. Genelde en geç 48 saat içinde size dönüş yapmaktayız. Ergoterapi hakkında bilgi almak için yazının devamını okuyunuz.
Ergoterapi; kısaca iş ve uğraşı terapisi olarak adlandırılabilir. Anlamlı ve amaçlı aktivitelerle sağlığı geliştirmeyi, kişilerin bağımsızlık ve fonksiyonelliklerini artırarak topluma katılımlarını ve yaşam kalitelerini yükseltmeyi hedefleyen kişi odaklı bir sağlık mesleğidir.
Ergoterapistler; üniversitelerin ergoterapi bölümlerinden lisans veya yüksek lisans düzeyinde mezun olmuş, ergoterapi uygulamaları yapma konusunda deneyim ve yeterlilik sahibi sağlık çalışanlarıdır.
Ergoterapinin çalışma alanları çok geniştir. Başlıcaları:
Ergoterapi doğum öncesi dönemden başlayarak her yaştaki bireylere yönelik sağlık hizmet sunar.
Ergoterapistler; her yaştaki hem sağlıklı hem de sağlık sorunu olan bireylerle çalışırlar. Ergoterapi danışan merkezli bir meslektir. Bununla birlikte danışanın bağımsızlık ve fonksiyonelliğinin sağlanması, topluma uyum ve katılımının artırılması için aile, bakıcı, öğretmen, sağlık profesyonelleri başta olmak üzere ilgili tüm kişi ve kurumlarla iş birliği içinde çalışırlar.
Ergoterapinin en sık çalışma alanları; zihinsel, fiziksel, duyusal, sosyal veya duygusal olarak zorluk yaşayan bireylerdir. Ayrıca dil, konuşma ve öğrenme güçlüğü, yeme, uyku ve davranış bozuklukları olan kişilerin bağımsız yaşam becerilerinin geliştirilerek toplum ile uyumlarının artırılması ergoterapinin temel çalışma alanlarıdır.
Ergoterapinin diğer bir çalışma alanı da vücut yapı ve işlevlerinde bozukluğa bağlı bir sağlık problemi nedeniyle veya herhangi bir sağlık sorunu olmadan sosyal ve kültürel nedenlerle yer aldığı sosyal toplumdan dışlanmış veya toplum işleyişine katılımı kısıtlanmış bireylerdir. Bu grubun en bilinen örnekleri engelliler, azınlıklar, göçmenler ve mültecilerdir.
Ergoterapinin temel amacı bireylerin bağımsızlık ve fonksiyonelliklerini artırarak yaşam kalitelerini ve konforlarını yükseltmektir. Bunun için kişinin günlük yaşam aktivitelerini bağımsız olarak yapmasına ve topluma uyum sağlamasına engel olan fiziksel, sosyal ve çevresel faktörlerin düzeltilmesine odaklanırlar.
Ergoterapistler; bu amaca ulaşmak için genellikle aşağıdaki iki yöntemden birisini veya her ikisini birden kullanırlar:
Ergoterapistler, ergoterapinin ilgi ve kapsamındaki geniş bir çalışma alanında faaliyet gösterirler. Bunların başında bireylerin sağlık, refah ve fonksiyonelliklerini artırmayı hedefleyen kamu veya özel sektör kurum ve kuruluşları gelir.
Ergoterapi ülkemizde kısmen yeni bir alandır. Sayıları gittikçe artmakla birlikte 2022 yılı itibarıyla aşağıdaki üniversitelerin ergoterapi bölümleri bulunmaktadır.
Ergoterapi bölümünden mezun olanlar ergoterapist unvanı alırlar. Ergoterapi bölümü üniversitelerin Sağlık Bilimleri Fakültesi’ne bağlıdır. Lisans düzeyinde eğitim süresi 4 yıldır.
Ergoterapistler; danışanlarını yaş ve sağlık sorununa yönelik geliştirilmiş objektif ve standart testlerle değerlendirirler. Değerlendirme ve test sonuçlarına göre kişi özelinde bireysel terapi planı oluştururlar.
Bir ergoterapi seansı ortalama 40 dakikadır. Ergoterapi sayı ve süresine danışan özelinde karar verilmektedir.
Terapi başarısını belirleyen en önemli iki faktör; ergoterapistin bilgi, deneyim ve iletişim becerisi ile danışanın ergoterapi sürecine aktif olarak katılımıdır. Bunun dışında olumlu aile tutumları, okul, dernek, belediye ve kamu kuruluşlarından sağlanan iş birliği ve destekler de tedavi başarısını artırmaktadır.
Tedavi başarısı; danışanın istediği, ihtiyaç duyduğu ve kendisinden beklenen aktiviteleri gerçekleştirmede bağımsızlığı, fonksiyonelliğı ve topluma katılımda artış ile ölçülür. Tedavi başarısını gösteren diğer parametreler fonksiyonellikle ilişkili motivasyon ve özgüven artışıdır.
Ergoterapinin çocukluk çağına özel çalışma ve uygulamalarına pediatrik ergoterapi denir. Pediatrik ergoterapistler, gebelik sürecinden başlayarak on sekiz yaşın sonuna kadar olan çocuklarla çalışırlar.
Pediatrik ergoterapistler, hem sağlıklı hem de sağlık sorunu olan çocuklarla çalışırlar. Pediatrik ergoterapistlerin en sık çalıştığı çocukluk çağı sağlık sorunları:
Duyu bütünleme; kişinin vücudundan ve çevreden aldığı bilgileri beyinde işleyerek anlamlı ve amaca uygun yanıtlar oluşturma becerisidir.
Normal gelişim gösteren bireylerin duyu organları ile vücudundan ve çevreden aldığı bilgileri beyinde işlemesi, yorumlaması, eski bilgi, deneyim ve becerileri ile bütünleştirerek anlamlı ve organize bir cevap oluşturması beklenir. Sağlıklı işleyen bu süreç sonunda kişi iç ve dış dünyaya uyum sağlar.
Duyu bütünleme bozukluğu; kişinin vücudundan ve çevreden gelen uyarıları duyu organları aracılığı ile algılaması, beyne iletmesi, beyinde işlemesi, bütünleştirmesi, uyarıya uygun ve organize cevaplar oluşturması aşamalarından herhangi birinde zorluk yaşamasıdır. Duyu bütünleme bozukluğu yaşayan bireyler algılama, öğrenme, uyum ve davranışlarını düzenleme konusunda yaş ve gelişim düzeylerine göre beklenen performansı gösteremezler.
Duyu bütünleme terapisi; bilimsel yöntemlerle, kişinin iç ve dış dünyadan gelen uyarıları algılama, işleme ve uygun cevaplar oluşturma becerilerinin geliştirilmesidir. Duyu bütünleme terapisi, davranış, postür, denge, ince ve kaba motor beceriler, görsel algı, uzamsal algı, dikkat, odaklanma, yeni durumlara uyum, planlama, resim yapma ve yazı yazma gibi günlük yaşam ve akademik becerileri destekleyen çok sayıda etkinlik ve çalışmayı kapsar.
Duyu bütünleme terapisi; bireylerin iç ve dış dünyadan gelen uyarıları doğru olarak tanımlaması ve bu uyarılara anlamlı ve uygun cevaplar vermelerine yardımcı olur. Bu sayede kişi çevresiyle sosyal, duygusal ve fiziksel olarak pozitif etkileşim kurar. Duyu bütünleme terapisi doğrudan merkezi sinir sistemine etki ettiği için nörolojik gelişime önemli katkılar sağlar.
BEKAM Samsun Ergoterapi, Dil ve Konuşma Terapisi ve Psikolojik Danışmanlık Merkezimizde 10'larca farklı etkinlik ve atölye...
Beceri Kazanım Merkezi
Samsun Ergoterapi, Dil ve Konuşma Terapisi, Psikolojik Danışmanlık Merkezi
0 (362) 459 00 79
0 (552) 369 06 55
Mimar Sinan Mahallesi 176. Sokak Güneş Evleri Sitesi A Blok No: 6-AA Atakum Samsun
Becari Kazınım Merkezi bültenine ücretsiz abone olarak hakkımızdaki güncel gelişmeleri takip edebilirsiniz.
Copyright © 2022. Her hakkı saklıdır.